Δεν είναι μία ακόμη εκπαιδευτική κούκλα δραστηριοτήτων για να μάθει το παιδί τα χρώματα και τους αριθμούς. Δεν είναι ένα ακόμη διαδραστικό λούτρινο, που νυστάζει και χασμουριέται, ούτε ένα παπαγαλάκι, που επαναλαμβάνει ό,τι ακούσει. Είναι ένα λούτρινο ρομπότ, που «μιλάει» στα παιδιά με αυτισμό και τα βοηθάει να ενσωματωθούν στο κοινωνικό σύνολο, μέσα από την ευχαρίστηση που προσφέρει το παιχνίδι!
Η εφαρμογή «ARRoW» είναι ένα λούτρινο παιχνίδι-ρομπότ, που λειτουργεί σε συνδυασμό με μια καινοτόμο παιδαγωγική μέθοδο για παιδιά με αυτισμό. Την ανέπτυξε η ερευνητική ομάδα του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με συντονιστή τον επίκουρο καθηγητή Νικόλαο Φαχαντίδη και προ ημερών διακρίθηκε στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό «TELLUS Awards – Technology Enhanced Learning», καθώς επιλέχθηκε στη νικήτρια τετράδα με τις πιο καινοτόμες εφαρμογές εκπαιδευτικής τεχνολογίας στην Ευρώπη.
Ένα κοινωνικό ρομπότ
«Δεν είναι απλώς ένα ρομπότ. Είναι μία καινοτόμος παιδαγωγική μέθοδος, που εφαρμόζεται με τη βοήθεια του ρομποτικού συνεργάτη, από τον γονέα, τον εκπαιδευτικό και τον θεραπευτή του παιδιού, που παρουσιάζει τη διαταραχή του αυτισμού» δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ. Φαχαντίδης, διευκρινίζοντας ότι η μέθοδος περιλαμβάνει διακριτά βήματα, που ξεκινούν από την πρώτη επαφή και σύνδεση του παιδιού με το παιχνίδι και φτάνουν στον γενικό στόχο της κοινωνικοποίησης.
«Είναι πολύ διαδραστικό παιχνίδι, καθώς έχει ενσωματώσει χαρακτηριστικά λόγου, έκφρασης και κίνησης, ενώ είναι πολύ εύκολο στον χειρισμό. Το παιδί μπορεί να κοιμάται με αυτό ή να το παίρνει μαζί του, ενώ το μέγεθός του είναι τέτοιο, ώστε να ενισχύει τη διάδραση. Η μορφή του λούτρινου δεν είναι τυχαία, αλλά την επιλέξαμε μετά από έρευνα», εξήγησε ο καθηγητής.
Πώς λειτουργεί
Βασικός στόχος του «ARRoW» είναι η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά με αυτισμό και, στην κατεύθυνση αυτή, βασικό πλεονέκτημά του είναι, ότι δεν έχει από πριν προγραμματισμένες λειτουργίες, αλλά ο θεραπευτής ή εκπαιδευτικός προγραμματίζει το λούτρινο ρομπότ με βάση τις δραστηριότητες, που θέλει να πραγματοποιήσει μέσα από το παιχνίδι. «Είναι σημαντικό ότι η λειτουργία του ρομπότ εξατομικεύεται στις ανάγκες του παιδιού και δεν περιορίζει τον εκπαιδευτικό ή θεραπευτή στο πρόγραμμα που διαμορφώνει» σημείωσε ο κ. Φαχαντίδης, προσθέτοντας ότι για το φάσμα του αυτισμού οι ηλικίες που υποστηρίζονται από το παιχνίδι είναι μέχρι και το δημοτικό.
(ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ)