Ως φορέας εκπροσώπησης των 23 ηγέτιδων εταιρειών έρευνας και ανάπτυξης, ήδη από το Δεκέμβριο, είχαμε εκφράσει με επιχειρήματα τις ενστάσεις μας αναφορικά σε συγκεκριμένα σημεία του τότε προς συζήτηση Σχεδίου Νόμου. Σήμερα και μετά από την ψήφιση του από τη Βουλή, ο νέος νόμος δε διαμορφώνει ικανό πλαίσιο, ώστε να αντιμετωπιστούν τα ζητήματα που η ηγεσία του Υπουργείου Υγείας δεσμεύεται ότι θα επιλύσει.
Αντιθέτως, το νέο πλαίσιο:
• Δημιουργεί σημαντικά προβλήματα αναφορικά στην πρόσβαση των ασθενών σε νέες αλλά και υπάρχουσες θεραπείες.
• Περιέχει αδιευκρίνιστα σημεία και σκόπιμες ασάφειες που αναιρούν τις καλές προθέσεις και πρωτοβουλίες που αναπτύχθηκαν.
Συνολικά εμφανίζεται επίμονα ένας μονομερής τρόπος θεώρησης των κρίσιμων ζητημάτων, όπου η καινοτομία αντιμετωπίζεται αποκλειστικά ως δαπάνη. Παράλληλα, η πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση διαιωνίζει τις ιστορικές στρεβλώσεις και επιδεινώνει την υφιστάμενη κατάσταση.
Για το λόγο αυτό, επιμένουμε στην αναγκαιότητα ουσιαστικών αλλαγών στον ψηφισθέντα νόμο με στόχο να εξαλειφθούν κάποιες κρίσιμες ανισότητες και προβλήματα.
Προσδοκούμε ουσιαστικό διάλογο και συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας. Έχουμε την τεχνογνωσία και έχουμε καταθέσει συνετές και ρεαλιστικές προτάσεις, ώστε να διασφαλίσουμε την ομαλή και αδιάλειπτη πρόσβαση των Ελλήνων ασθενών σε καινοτόμα αλλά και παλαιότερα φάρμακα.
Η υλοποίηση και η εξειδίκευση του φιλόδοξου πλαισίου Αξιολόγησης της Τεχνολογίας Υγείας, δε νοείται να μη λάβει υπόψιν τις τεκμηριωμένες προτάσεις της φαρμακευτικής βιομηχανίας, όπως κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση.
Έχοντας επιλέξει το λάθος ανηφορικό δρόμο των επιβαρύνσεων ύψους 1,2 δις για το 2018, φτάνοντας στο σταυροδρόμι της καινοτομίας, η επιλογή της νέας οδού δεν επιτρέπεται να μας οδηγήσει πάλι σε αδιέξοδο.