Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να διαχειριστώ το φόβο και τα επακόλουθα του (κακές σκέψεις, αϋπνία, μελαγχολία), πρακτικά και όχι σε θεωρητικό επίπεδο;

απαντάει ο Δημήτρης Κουτζαμάνης, Life coaching, Μαθήματα Ζωής

Οι περισσότεροι γονείς των οποίων τα παιδιά νοσούν από μια απειλητική για τη ζωή τους ασθένεια νοιώθουν θυμό, φόβο, ενοχές, λύπη και άγχος. Αυτά τα συναισθήματα είναι απόλυτα φυσικά και φυσιολογικά.
Οι γονείς φοβούνται γιατί ξέρουν ότι τόσο οι ίδιοι αλλά και ολόκληρη η οικογένεια θα περάσει μέσα από μεγάλες αλλαγές και έντονα συναισθήματα. Φοβούνται ότι το παιδί τους όχι μόνο υποφέρει αλλά μπορεί και να πεθάνει. Αυτή η σκέψη φυσικά μπορεί να παραλύσει τους γονείς οι οποίοι πολλές φορές αναφέρουν ότι βρίσκονται παγιδευμένοι ανάμεσα στο φόβο και την απόγνωση ακόμα και όταν οι γιατροί τους διαβεβαιώνουν ότι όλα θα πάνε καλά.
Πολλοί γονείς προσπαθούν απεγνωσμένα να βρουν απαντήσεις (π.χ γιατί έγινε αυτό, μήπως φταίω εγώ; Γιατί στο παιδί μου) και πιστεύουν ότι αν αυτές οι ερωτήσεις απαντηθούν τότε θα νοιώσουν καλύτερα.
Πως μπορεί ένας γονιός να προστατεύσει τον εαυτό του;
 Αναγνωρίστε ότι αυτές οι σκέψεις είναι φυσιολογικές.
 Μοιραστείτε αυτές τις σκέψεις με ανθρώπους που εμπιστεύεστε (Συγγενείς, φίλους, άλλους γονείς που να έχουν παρόμοια εμπειρία, ιατρικό προσωπικό).
 Ζητήστε και επιμείνετε ώστε να πάρετε όλες τις απαντήσεις που χρειάζεστε από το ιατρικό προσωπικό.
 Εμπιστευτείτε το ιατρικό προσωπικό (ειδικά αν η πορεία έχει αποδείξει ότι οι επαγγελματίες αυτοί είναι άξιοι της εμπιστοσύνης σας).
 Ρωτήστε άλλους γονείς πως έχουν διαχειριστεί τους δικούς τους φόβους
 Αποδεχθείτε ότι σε κάποια πράγματα δεν μπορείτε να έχετε τον έλεγχο.
 Αναζητήστε δύναμη από θρησκευτικά/πνευματικά πιστεύω (αν κάτι τέτοιο ταιριάζει στο χαρακτήρα σας).
 Κοιμηθείτε, φάτε σωστά, ξεκουραστείτε. Φροντίστε τον εαυτό σας. Ντυθείτε όμορφα, βγείτε για έναν καφέ, πηγαίνετε σινεμά κ.οκ.
 Μην ενοχοποιείται τον εαυτό σας.
 Κατανοήστε ότι πολλά από τα «γιατί» που σας απασχολούν δεν έχουν απάντηση.
 Ζητήστε τη βοήθεια ειδικού αν νομίζετε ότι δεν μπορείτε να διαχειριστείτε τα συναισθήματα σας.
 Κατανοήστε ότι αυτή η συναισθηματική καταιγίδα που βιώνετε δεν θα περάσει εύκολα και για αυτό θα χρειαστεί να έχετε δίπλα σας συνεχώς πηγές υποστήριξης.
 Αποδεχθείτε και εκφράστε το θυμό σας με δημιουργικό τρόπο.
 Κλάψτε όταν το νοιώθετε και μην καταπιέζετε για κανέναν λόγο τα συναισθήματα σας.
 Απελευθερώστε την ένταση που νοιώθετε με φυσικού τρόπους (Γυμναστική, περπάτημα κ.οκ)
Εκφράζοντας τα συναισθήματα σας και βρίσκοντας τρόπους ώστε να χρησιμοποιήσετε την ενέργεια σας για να βοηθήσετε τον εαυτό σας, το παιδί και την υπόλοιπη οικογένεια και καθώς ο καιρός θα περνάει θα δείτε ότι μπορείτε να διαχειριστείτε καλύτερα τόσο το φόβο του θανάτου αλλά και τα αναπάντητα «γιατί».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.