Το διατροφικό καλάθι του μήνα

Το διατροφικό καλάθι του μήνα

Ο Φεβρουάριος προσφέρει αφθονία φρούτων και λαχανικών, ενώ το κρύο μας βοηθάει να είμαστε περισσότερο δεκτικοί σε συγκεκριμένες κατηγορίες τροφών.
Τα λαχανικά του μήνα είναι : άνηθος, μαϊντανός, μπρόκολο, παντζάρι, πράσα, ραδίκια, ράπα, λαχανάκια Βρυξελλών, λάχανο, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο, αβοκάντο, κουνουπίδι, μαρούλια, καρότο.
Τα φρούτα του μήνα είναι : Πορτοκάλια, λεμόνια, μανταρίνια, γκρέιπ φρουτ, μήλα. Τα μήλα, λόγω εποχής, είναι μειωμένα κι απαιτείται η συντήρηση τους στο ψυγείο.

Μπρόκολο
Χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, το μπρόκολο ξεχωρίζει για τις αντικαρκινικές του ιδιότητες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β και C, σε ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο, κάλιο, μαγνήσιο και φυλλικό οξύ. Είναι επίσης καλή πηγή διαλυτών φυτικών ινών, γι’ αυτό και η κατανάλωσή του συνδέεται με μειωμένη «κακή» χοληστερόλη.

Ακτινίδιο
Είναι εξωτικό και ιδιαίτερα θρεπτικό και αποτελεί μια καλή πηγή φυτικών ινών. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C και E και κάλιο, το οποίο βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Το ασβέστιο, ο φώσφορος, ο σίδηρος, ο χαλκός και ο ψευδάργυρος, είναι μερικά μόνο από τα ιχνοστοιχεία του ακτινίδιου.

Φρούτο του πάθους
Τα φρούτα του πάθους ή μαρακούγια, θα τα βρείτε σε δύο ποικιλίες, την κίτρινη και τη μοβ, που είναι και η πιο διαδεδομένη. Έχουν έντονη εξωτική γεύση. Εξωτερικά η φλούδα τους μοιάζει να είναι κάπως ζαρωμένη, ενώ εσωτερικά έχουν πολλούς σπόρους και ιδιαίτερα μαλακή υφή. Ο καρπός τρώγεται με το κουταλάκι. Τα φρούτα του πάθους περιέχουν βιταμίνες A και C και είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών. Έχουν λίγες θερμίδες, οπότε ενδείκνυνται για δίαιτα.

Φινόκιο
Είναι ευεργετικό και εξαιρετικά υγιεινό και μπορεί να καταναλωθεί μετά το κυρίως γεύμα καθώς βοηθά σημαντικά στην πέψη. Είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, ασβέστιο, κάλιο και φυτικές ίνες, οι οποίες λειτουργούν αποτρεπτικά για τον καρκίνο του παχέος εντέρου.

Κουνουπίδι
Έχει υψηλή διατροφική αξία και είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, μαγνήσιο, κάλιο και βιταμίνη C. Δεν περιέχει λίπη και περιττές θερμίδες. Σημαντική είναι τέλος η αντικαρκινική δράση του.

Μανταρίνια
Είναι πλούσια σε βιταμίνη Α και C και σε φλαβονοειδή, που διαθέτουν αντικαρκινικές ιδιότητες. Οι φυτικές τους ίνες μειώνουν σημαντικά τη χοληστερόλη, ενώ το φυλλικό οξύ βοηθά στη διαμόρφωση και τη διατήρηση της υγείας των νέων κυττάρων στο σώμα με την οικοδόμηση των DNA και RNA.

Τον Φεβρουάριο επίσης καταναλώνουμε φρέσκα ψάρια :
Τσιπούρες, σαργοί, κουτσομούρες, μπαρμπούνια, γλώσσες, λιθρίνια, συναγρίδες, μαρίδες, χταπόδι, γαρίδες, καραβίδες, καλαμάρια.

Επιλέγουμε το σωστό διαιτολόγιο ρωτώντας του γιατρούς και σύμφωνα με το στάδιο της θεραπείας στο οποίο βρίσκεται το παιδί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.