Ο ρόλος των ειδικών στη στήριξη του παιδιού που νοσεί από καρκίνο και της οικογένειας του

Ο ρόλος των ειδικών στη στήριξη του παιδιού που νοσεί από καρκίνο και της οικογένειας του

γράφει ο Δημήτρης Κουτζαμάνης, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Μαθήματα Ζωής.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι επικρατεί μια σύγχυση γύρω από το θέμα των ειδικών που μπορούν να υποστηρίξουν το παιδί που νοσεί από καρκίνο αλλά και της οικογένειάς του.

Η σύγχυση αυτή πολλές φορές μεταδίδεται και στους γονείς  που απομακρύνονται πικραμένοι και θυμωμένοι από πηγές που θα έπρεπε να λειτουργούν υποστηρικτικά.   

Σύμβουλοι ψυχικής υγείας , ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί.

Ο σύμβουλος ψυχικής υγείας  εργάζεται σε αλληλεπίδραση με τους πελάτες του υποστηρίζοντας τους σε διάφορους τομείς της ζωής τους , όπως για παράδειγμα σε θέματα σχέσεων, συγκρούσεων, στήριξη σε περιόδους αλλαγών, πένθος, ασθένειας προσωπική εξέλιξη κλπ. Σε καμία περίπτωση δεν είναι ο ειδικός που δίνει συμβουλές. Λειτουργεί ως ένας βοηθός του ατόμου σεβόμενος τις αξίες, τους φόβους του, τις αντοχές του. Απαραίτητες προϋποθέσεις για την ικανότητα ενός ατόμου να εργαστεί ως σύμβουλος ψυχικής υγείας είναι οι σπουδές , η προσωπική θεραπεία,  η εποπτεία της δουλειάς του, και η συνεχής επιμόρφωση. Ο σύμβουλος ψυχικής υγείας δεν είναι ψυχολόγος εκτός και αν έχει κάνεις τις αντίστοιχες σπουδές.

Ο ψυχολόγος  μελετά την ανθρώπινη φύση, διεξάγει έρευνες, αναλύσεις και πειράματα, οι οποίες μας δίνουν στοιχεία για την ανθρώπινη συμπεριφορά. Ο κλινικός ψυχολόγος είναι ο ειδικός που μελετάει σε προσωπικό επίπεδο τα ψυχολογικά προβλήματα του ανθρώπου και γενικά τις διαταραχές της συμπεριφοράς του ενώ ταυτόχρονα μπορεί να δημιουργήσει θεραπευτικά πλάνα για τη στήριξη των ασθενών του. Στον αντίποδα δεν πρέπει να θεωρούμε σύμβουλο ψυχικής υγείας/ψυχοθεραπευτή έναν ψυχολόγο ή ψυχίατρο παρά μόνο αν  έχει λάβει την κατάλληλη εκπαίδευση.

Ο κοινωνικός λειτουργός εστιάζεται στη  πρόληψη και θεραπεία κοινωνικών προβλημάτων καθώς και στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου αλλά και της κοινωνικής λειτουργικότητας, ατόμων και ομάδων με την πραγμάτωση θεσμικών αλλαγών μέσα στην κοινότητα.

Είναι προς όφελος  τόσο του παιδιού όσο και της οικογένειας να έχουν δίπλα τους μια διεπιστημονική ομάδα η οποία θα μπορεί να συνεργάζεται αρμονικά γνωρίζοντας τα όρια της ενώ ταυτόχρονα θα εστιάζεσαι στις καλύτερες δυνατές λύσεις.

ΓΡΑΦΕΙ:

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.